Värdelös smartfån.

Nu har jag gjort det igen. Tappat min kära i-fån i marken en gång för mycket.. Och nej, det är inte första gången glaset har spruckit, så det är väl bara att inse att denna hästtjej kräver en betydligt mer hållbar telefon. Jag vill dock fortfarande ha en smartphone. Man blir liksom beroende av att kunna kolla mail, schema och inte minst morgondagens väder för att se vilket täcke man ska packa in den stackars frusna hästen i. Pojkvännen tyckte att jag kunde införskaffa en skräpmobil att ha i stallet och en "riktig" att ha övrig tid, men då man som jag spenderar så mycket tid som möjligt, ofta måååånga timmar om dagen skulle det vara typiskt opraktiskt då ingen skulle kunna få tag i mig under dessa timmar (vem orkar hålla reda på två nummer till en person?). Jag skulle inte heller kunna använda internet i stallet, där det nästan är viktigare än hemma där jag ändå har datorn.

Svåra beslut och dilemman.. Har hittat några smartphones som ska vara lite tåligare, t.ex. Samsung Galaxy Xcover, Sony Ericsson Xperia Active och Motorola Defy. Har dock inte sett någon av dessa och än mindre provat dem. Frågan är om de är så mycket bättre? Visst vore det bra med en vattentät mobil, men det är ju egentligen stöttålig som skulle vara viktigast för mig.. Mobiltelefoner har en viss tendens att bli hala som tvålbitar i mina händer av någon anledning. Någon som har erfarenhet av någon av dessa, alternativt någon annan vettig mobil som tål lite tuffare tag?
En tämligen värdelös bild på en tämligen trasig telefon.

Min kära iphone är dock inte lika mörbultad som förra gången jag fick byta glas, så förhoppningsvis överlever den några smällar till !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0