Tisdag

Hade tänkt att ta mig till ridhuset även idag, men tji fick jag. Den väldiga kylan hade nämligen nått ända in i ridhuset, så underlaget var fruset. Fick istället bli en promenad i mörkret. Ärt tyckte att det var en utomordentligt dålig idé, eftersom hon tydligen höll på att frysa ihjäl dubbla täcken till trots. Hon är hopplös när hon fryser! Blir helt stimmig, går och skakar och spänner sig. Inte lustigt att hon blir stel och öm i ryggen. Nu har hon i alla fall fått på sig både back on track-fleece och 400 grams halstäcke, så om hon fryser nu vet jag inte vad jag gör.. Hoppas att hennes rygg är mindre öm imorgon efter back on tracket också. Jag är inte sugen på att få en häst med ryggskott!

Kan någon ge oss lite sommar? På konserv kanske?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0