Söndag

Det var länge sen jag hade en sån här riktig stalldag. Åkte ut vid tio för stallmöte och städning, som för min delbestod av krattning av gårdsplan, städning av fodertunnor och skurning av box. Att skura boxen tog nog nästan två timmar. Inte okej av Ärt att bajsa på ALLA väggar. Hittade till och med bajs uppe vid taket, hur normalt är det på en skala? Tror ni att jag är trött i armarna? Jaaa!

Insidan av boxdörren. Gissa vilken del som är skurad :p

För övrigt skulle jag säga att det är ett lite udda val av årstid för storstädning. Vet inte riktigt varför vi skulle blöta ner hela stallet mitt i vintern precis när det börjat frysa på, menmen.. Som hyesgäst har man inte så mycket att säga till om, det är bara att städa och vara glad :) Fint blev det i alla fall, även om jag tvivlar på att Ärtan kommer märka någon större skillnad. Den otacksamma typen....

Efter städningen höll vi på att dö av hunger så jag, R och A åkte till McDonalds för en välbehövlig lunchpaus. Får väl försvara mig med att jag endast brukar äta där ett par gånger per år, men idag kändes som en sådan dag. Vi var inte direkt i skick att visas upp på någon finare restaurang heller. Vi lyckades i alla fall fastna där i en och en halv timme.. hehe. Woops! Helt sjukt hur mycket tid man kan snacka bort på hästar! Det är verkligen ett outtömligt ämne.

Ridningen blev inte riktigt lika lyckad som resten av dagen. Tanken var att R och jag skulle ge oss ut till banvallen och rasta pållarna lite, men den planen avbröts ganska snart när vi upptäckte att det var snorhalt på vägen. Helt sinnessjukt halt! Ett tunt lager is som inte syntes, helt livsfarligt. Det fick helt enkelt bli lite jogging på banan istället. Ska nog åka iväg till ridhuset imorgon så att hon får gå lite ordentligt. Hatar den här årstiden, när man är så beroende av vädret. Usch och fy och blä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0