Nu jäklar!

Nu ska det minsann bli träning av. Jag har bestämt mig, så det så, och tvingat sambon att tjata på mig om jag är lat. Nu ska här nämligen stryketränas. Jag är så innerligt trött på att ha ont i min lilla kropp och känner att det vore lite tragiskt att bli totalt utsliten redan i 21-årsåldern... Upptäckte att jag har tappat en hel del under Ärtans vintervila och att rida ihop en stel och ovillig häst, när man själv är minst lika stel och ovillig är inte helt lyckat.

Min personliga åsikt är att man blir enormt stark av att rida och man kan absolut bygga muskler. MEN, man tränar vissa muskelgrupper ganska isolerat, vilket innebär att man till exempel kan ha otroligt starka muskler framsida lår, men däremot vara klen som en sill i baksidan. Detta gör i sin tur att man belastar leder och ligament helt fel som till slut går sönder. Om man, som jag, även har skador sedan tidigare (jag har en ledskada i ena knät sedan jag gick omkull och fick ponnyn över mig) är det ännu viktigare att träna allsidigt och träna upp musklerna runt skadan.

Att köpa gymkort känns ganska uteslutet, då det är galet dyrt och ovärt om man ändå inte hinner dit mer än ett par gånger i veckan. Att gå på pass på friskis&svettis eller liknande är betydligt bättre, men det kan vara svårt att passa in fasta tider. Min plan är istället att träna hemma. En kvart varje (hade velat ha typ tre understrukningar här, mest för att övertyga mig själv) dag. Det hinner man faktiskt alltid med! För att motivera mig lite ytterliggare har jag idag köpt en.... trumvirvel... dadadadadadadada.... Pilatesboll! 179:- på Rusta tyckte jag att det kunde vara värt. Det finns ju faktiskt riktigt roliga övningar man kan göra med en liten boll. Hoppas jag..

Gymboll 85 cm. 179:- Rusta

Dagens första träningspass går nog till att blåsa upp bollen.. Det medföljde en pump, men det var också den minsta pumpen världens någonsin skådat, yey! Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0