Måndag

Idag bar det av till ridhuset tillsammans med R och hennes svarta springare. Underbart skönt att kunna rida lite ordentligt, vilket jag inte gjort sedan mitten av förra veckan. Jag är inget stort fan av det här vädret..... På tal om det höll jag nästan på att köra i diket på vägen hem från stallet igår kväll. Ren isbana! Skulle gasa upp lite försiktigt från mina häpnadsväckande 15 km/h och gled bara från sida till sida över hela vägen. Inte kul. Vägarna var som tur var saltade idag och det gick riktigt bra att köra, även med transport. Eller, det gick i alla fall bra för dem som inte valde att parkera precis på en ispöl... Det är lite svårt att komma loss då, men det gick! Vill även förtydliga att det inte var jag som valde fel parkeringsplats, just denna gång.

Ridpasset gick riktigt bra, förutom en bog som ständigt försvann i högervarvet. Hade även lite svårt att få ordentligt tryck i galoppen, men det berodde nog mest på att vi hade lite begränsat utrymme. Det hölls nämligen dressyrträning i 2/3 av ridhuset, så vi satt mest och jobbade på en volt vid ena kortsidan. Ärtan blev i alla fall trött till slut och gick i mer än godkänd form.

Dagen till ära invigde jag även mina nya fina ridstövlar, inköpa på Cheval Ridsport i Kalmar. Dyrgriparna är ett par Veredus Guarnieri. För de som inte läst om denna revolution inom ridstövlar, så är det ett par läderstövlar med ställbara skaft. Tekniken påminner om den som används på pjäxor och sägs vara inspirerad av en italiensk fiolmakare. Efter första ridpasset kan jag säga att oj, vilket stöd! Skänkeln låg helt stilla och jag fick betydligt mer kraft i vaden jämfört med de shortchaps som jag brukar rida i. Kan även nämna att ett helt ridpass, plus lite promenad i ridhuset samt på- och avklädnad av häst genomfördes i sprillans nya stövlar utan ETT ENDA SKOSKAV. Återkommer med mer utförlig recension när jag har ridit in dem ordentligt.
Är de inte vackra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0